Vážení odběratelé, dovolujeme si Vás informovat o mimořádné situaci, která nastala při plánované odstávce vody v pondělí dne 10. listopadu 2025. Odstávka měla proběhnout v čase od 7:30 do 17:00 hodin a zasáhnout téměř celé dolní tlakové pásmo vodovodu Křivina, které zajišťuje zásobování přibližně 3 000 obyvatel.
Důvodem odstávky byla přeložka vodovodního řadu v délce cca 20 m realizovaná firmou KVIS Pardubice a.s. v rámci zkapacitnění železniční tratě.
Ačkoli byla odstávka vody plánována a oznámena s předstihem minimálně 15 dnů, v době zahájení uzavírky se na místě nenacházeli pracovníci provádějící firmy a výkop pro montáž přeložky nebyl připraven v celé délce. Po jejich příjezdu naši pracovníci obdrželi ujištění, že práce budou dokončeny včas. Kolem 15:30 však zazněly obavy našich pracovníků, zda je možné přeložku dokončit v plánovaném čase a padl návrh na její odložení. Přesto provádějící firma rozhodla o zahájení prací a instruovala své zaměstnance k odříznutí potrubí.
Abychom minimalizovali důsledky neakceptování našeho návrhu, provedli jsme montáž a manipulaci na síti tak, že jsme vodu pustili z horního tlakového pásma. Tento postup si však vyžádal delší časový prostor, a proto dodávka vody byla částečně obnovena v cca 19:30 hodin. Opatření však směřovalo pouze k omezení následků přerušení, jelikož horní tlakové pásmo nedokáže tlakově v plném rozsahu pokrýt potřebu vody i v dolním tlakovém pásmu. Z tohoto důvodu docházelo i v průběhu noci v některých částech vodovodu k nedostatečnému množství či tlaku dodávané vody. Dodávka vody byla plně obnovena v ranních hodinách dne 11. listopadu 2025.
Naše společnost se v žádném případě nechce zříkat odpovědnosti za dodávku vody. Dokážeme si představit objektivní důvody, které mohly vést provádějící firmu k rozhodnutí pokračovat v realizaci přeložky dne 10. listopadu 2025 – například skutečnost, že nejbližší možný termín by připadal až za 15 dnů a navíc již v zimním období.
Co však zůstává nepochopitelné, je, že zaměstnanci provádějící firmy nebyli v době uzavírky na místě, nebyli vybaveni potřebným materiálem a přestože měli k dispozici minimálně 14 dnů, nepřipravili výkop pro přeložku v celé délce. Naše společnost bohužel výběr samotného zhotovitele přeložky nemohla ovlivnit.
Mrzí nás komplikace, které Vám mohly vzniknout, a ujišťujeme Vás, že podnikáme kroky k tomu, aby se podobné případy neopakovaly.
Děkujeme za pochopení.
Ing. Iveta Doležalová
generální ředitelka
AQUA SERVIS, a.s.