Přejít na obsah stránky

Nezastupitelnost vody v lidském životě si i letos připomene celý svět. Úterý 22. března bude patřit Světovému dni vody, tentokrát pod heslem „Podzemní voda je neviditelná, ale její dopad je viditelný všude“. Stejně jako povrchové, jsou i vody podzemní základní podmínkou pro život na Zemi. Samostatným příběhem je pak jejich role v každodenním lidském životě.

Společnost AQUA SERVIS, a.s. zásobuje každý den pitnou vodou téměř 40 tisíc obyvatel okresu Rychnov nad Kněžnou. „Stejně jako musíme zajistit spolehlivé dodávky vody pitné, musíme se postarat i o vodu odpadní. K tomu, aby se vrátila do přírody v co nejlepší možné kvalitě, může přispět každý z nás, třeba i tím, že si uvědomí, že toaleta není odpadkový koš,“ říká Iveta Doležalová, generální ředitelka společnosti.

A právě tento slogan je jedním z klíčových sdělení programu „DOODPADU aneb co do kanalizace nepatří.“ Osvětový projekt zaměřený na problematiku odpadních vod zahájily před deseti lety vodohospodářské společnosti skupiny Energie AG Bohemia.

Téměř stovka kolektivů z řad studentů středních škol a gymnázií se zapojila do vyhlašovaných projektových soutěží. Naposledy měli studenti za úkol vymyslet hru na zadané téma. Výsledkem je hra SERENÁTO, která byla vydána právě u příležitosti letošního Světového dne vody. Hráči se při ní promění v čistírny odpadních vod.

„Zábavným způsobem tak zjistí, že vyčistit námi „použitou vodu“ není jednoduché. Zejména tehdy, když čistírnám komplikují práci předměty a látky, které do kanalizace nepatří. Dozvědí se například, co zabírá na zbytky léků, nebo na oleje a tuky,“ přiblížil princip hry vedoucí marketingu a komunikace skupiny ENERGIE AG BOHEMIA Ivan Kafka.

Doplnil, že hra byla inspirována téměř všemi soutěžními příspěvky, které studenti ve třetím ročníku soutěže středních škol odevzdali. „Snažili jsme se z každé převzít to nejlepší a věříme, že v SERENÁTU každý úspěšný soutěžní kolektiv najde některý ze svých nápadů. A především, že se pobaví samotní hráči,“ doplnil Ivan Kafka. 

Serenáto se nedá koupit v běžné obchodní síti, lze jej ale získat jako odměnu při projektových dnech a soutěžích, které se pojí s osvětovou kampaní DOODPADU. V těchto dnech jej mohou zájemci vyhrát, pokud správně odpoví na některou ze tří otázek na facebookovém profilu DOODPADU.

Přejít na navigaci